Selasa, 3 April 2012

Kisah Star Rating

Bintang Gembira

Hari ini 3 April 2012 opis aku ada buat taklimat tentang Star Rating. opis menjemput orang dari MAMPU untuk memberi taklimat dari jam 9:00 pagi hingga jam 12:00 tengahari. Tempat berlangsung taklimat tu kat Opis satu lagi di Satok. Kawasan yang Jem penuh dengan kereta. orang asyik nak berebut-rebut pakai jalan menuju ke Green Road. sudah tahu kat situ jem...pakailan jalan lain...pelik.. hahahahha melelatlah pulak. pagi tadi agak mendung dan hujan sedikit-sedikit..tension juga lah bila turun kerja pagi JEM. rasa nak kasi je jem tu ngan orang yang memerintah. biar mereka juga rasa betapa tension rakyat ngan JEM.

rupanya untuk mendapatkan star rating ni bukan senang. memang banyak kreteria yang dinilai. walaupun  ada 3 kreteria utama. tapi setiap kreteria utama tu banyak lagi pecahan nya..."BUKAN SENANG NAK SENANG" tiba tiba fikiran kreatif aku ni berfungsi. sudahlah tahun ini aku dilantik ketua KIK. projek tak fikir lagi nak buat apa. lagipun masih perlukan kursus untuk membuat projek.

Kalau 5S aku dilantik menjadi audit dalaman. untuk ISO dengar dengar nak dilantik menjadi Audit Dalaman juga. urmmmm... adakah muka ku ini memang layak untuk audit dalaman.. yeaaaaaaaa...

penyampai yang dihantar MAMPU memang superb.. walaupun dia org berbangsa Cina. cara penyampaian dia memang menyerap dan senang di fahami...aku gredkan cara dia menyampaikan memang 5Bintang...

Balik opis HQ pukul 130pm..sampai opis lagi terfikir nak buat projek apa..sebab aku nak memberi sumbangan terbesar dalam opis aku sebelum aku chow atau transfer ke opis lain.. aku rasa macam tak ada rezeki naik pangkat di opis aku...aku sudah mencium bau... tak apa asalkan aku dinaikkan ke gred N41 di pejabat baru pun syukur.. tapi tak nak di pejabat daerah...

:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

advertlets

Nuffnang Adv